Wawa - Bento Journey: ..::Bento : Butter Cookies::..

Followers

Monday, September 16, 2013

..::Bento : Butter Cookies::..





#bentoelmanmikhael on #20june2013. filled with homemade buttercookies and manggo. berbatik kite harini! 
 
Bahan-Bahan :-
Seketul Butter/250 gm Marjerin
1cawan tepung gandum
2 - 3 sudu besar gula kastor [ikut selera memasing]
Secubit garam
esen vanilla [takde pun takpe]
Cara - Cara :-
CAIRKAN BUTTER/MARJERIN
Adun semua bahan tadi secara serentak dan masukkan butter yg dah cair tu sedikit demi sedikit sampai la korang rasa doh tu cukup likat dan senang nak di tekap
Panaskan Oven 180 degree
Tekap dan susun elok dalam dulang. bakar selama 10-15 minit pada suhu 150-170 degree
TIPS :
Certain resepi kata pukul butter sampai kembang, tp aku cairkan sbb senang nak tau korang punye doh tu ckup lembut dan tidak terlalu lembik sampai tak boleh tekap.
Lagi satu, elok uli pakai tangan mcm buat lempeng. tak payah dok susah2 nak pakai mixer bagai. haba kat tangan ni akan buat doh korang tu lagi sebati dengan semua bahan 
*seriously aku feeling Ana Olsen sekarang* bahahahaha
 
Sincerely.. By Me. Wawa Yusoff

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...