Wawa - Bento Journey: ..::Bento#90 : Fried rice again::..

Followers

Tuesday, November 19, 2013

..::Bento#90 : Fried rice again::..


 Kalau semalam nasik goreng cina, harini aku buat nasik goreng melayu. Boh cili blend sikit utk buat rasa. hehehe. takde rasa pedas pon... tapi yg pasti memang sedap!!

Bento elman mikhael filled with Chili Fried rice and Dowry Fish tepung kepsi! Sedap ok..dia mmg suka sangat ikan dowry goreng gini. Tp buat sup dia luek2 je.. grrrr >,<

Mak dengan apak nye pun bawak bekal. Kata challenge kan.. 
MMg sangat mencabar aku rasa. *padan muka*


Yg mentah2 semua aku siapkan malam tadi. potong bawang. Cili blend mmg ade je stok. AKu suka buat sekali bebanyak simpan dalam balang masuk fridge.
pastu pagi ni tinggal tumis je semua. settle!
Ikan dowry pun aku dah ptg kecik2 malam tadi boh dalam chiller so nak goreng takdela sejuk kejung. celup telur tepung pun senang lekat. Yg sambal tumis tu lauk malam tadi.

Masa yg diperuntukkan aku buat semua ni pagi tadi hanya setengah jam sahaja :)

Nak resepi ke? ngade x soalan?? hehehehehehe :D



Simply By Me~Wawa Yusoff

1 comment:

Cik Puan Rara said...

hahahahaa nak resipiiii! wakakakaka! wa princess x penah mkn ikan dowry.nt nk try lah.beli yg frozen tu kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...