Wawa - Bento Journey: ..::Bento#92 : Bread Pudding::..

Followers

Wednesday, November 27, 2013

..::Bento#92 : Bread Pudding::..


 Semalam! hari ni takde. Aku kelesuan yg amat2. Tak pasti kenapa.

Kael sangat suka pudding roti ni. kebetulan roti yg ada banyak lg dan merupakan tarikh terakhir sebelum expired. mari lah pudding kan saje :)

Resepi :

Roti 8 - 10 keping -nak potong boleh nak koyak pun boleh)
Kismis ikut suka nak byk mana
*2 sudu besar mentega
*2 sudu besar gula
*2 cawan susu segar
*2 biji telur

Cara - Cara :

Bancuh semua bahan bertanda ( * )
sapu mentega pada loyang kemudia susun roti. Tabur Kismis. Tuangkan adunan bancuhan tadi. Mcm aku suka laye kismis dan roti tu. dan aku suka guna kismis kuning sbb masam2 sikit. sedap :)

Bakar 25 minit utk 180`

Bahan Sos Kastard

1 Tin susu cair
2 sudu besar tepung kastard
2 Sudu besar gula

Cara - Cara :
Panaskan susu dan teung atas api yg perlahan dan kacau perlahan. Sentiasa kacu supaya kastard tak berketul2. Agak2 dah pekat sikit terus tutup api dan teruskan kacau. Jangan overheat nnt Kastard keras dan tak jadi kuah.



Simply By Me~Wawa Yusoff

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...