Wawa - Bento Journey: ..::Bento#99 : Sweet Potatoes Soup::..

Followers

Wednesday, December 11, 2013

..::Bento#99 : Sweet Potatoes Soup::..



Bento elman mikhael filled with pasta and sweet potato soup & Kaya bread.
Like it so much!!

Lunchbox and Food pick : Awesome bento by HanaSoffelia [LINK]

Selalu buat soup kentang kan? Tapi semalam ada byk keledek kat rumah. mak bagi. nak di goreng takde tepung beras pulak. so aku buat sup keledek. 

Bahan dia sama je mcm masak singgang kentang. aku boh isi ayam sket dengan kiub ayam, Sedap! serious sedap. aku pun suka. makan dgn nasik buat lauk mcm biasa tu. Kael pun suka. Sama je rasa dia mcm korang masak puree keledek makan dengan bubur kan.. gitu lerrr.. hehe :)

TIPS : Utk melekatkan seaweed mata dan mulut bagai tu atas roti korang boleh sapukan sikit kaya/mentega/jem atau ape saje filling yg korang gunakan kat seaweed tu, then baru dia akan melekat atas roti. kalau x seaweed tu akan jatuh. Bukanlah suruh sapu teruk2 pun, calit sikit je kat jari. Kalau kat nasik x payah ape2 sebab mmg dia akan melekat. Nasik kat mmg sticky compare dgn roti.

ok, tuje. bye!

Nampaknye esok bento ke seratusssss!! hoyey! 
*jangan aku terlajak tido sudahhhhh* :D


Simply By Me~Wawa Yusoff

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...